Skip to content

STEFAN PAPP

Menu
MENUMENU
  • Rysunki
  • Satyra
  • Grafiki
  • Kolaże
  • Obrazy
  • Rzeźba
  • Wystawy
  • Ostatnie teksty
  • Archiwum
  • Bio
  • Kontakt

Grafiki

Grafika, Stefan Papp Kraków 1991 / fot. Judyta Papp
Dłonie, grafika Stefan Papp, Kraków 1992 / fot. Judyta Papp
Kserografika Stefan Papp
Dłonie, grafika Stefan Papp, Kraków 1992 / fot. Judyta Papp
Stefan Papp, grafika, Kraków 1992 / fot. Judyta Papp
Stefan Papp, grafika technika mieszana, Kraków 1992 / fot. Judyta Papp
Grafika Stefan Papp, technika ksero Kraków 1992 / fot. Judyta Papp
Grafika technika mieszana, Stefan Papp, Kraków 1992 / fot. Judyta Papp
Z serii Obiekty, Stefan Papp od 1992
1,44,308,330.520142
Stefan Papp, technika ksero, Kraków 1993
Z cyklu struktury, tech. mieszana, Stefan Papp 1991
Stefan Papp, grafika, Kraków 1992 / fot. Judyta Papp
Dłonie, Stefan Papp, grafika technika mieszana Kraków 1991 / fot. Judyta Papp
Stefan Papp, grafika, Kraków 1992 / fot. Judyta Papp
Dłonie, grafika Stefan Papp, Kraków 1992 / fot. Judyta Papp
Grafika Stefan Papp, Kraków 1992 / fot. Judyta Papp
Stefan Papp, grafika, Kraków 1992 / fot. Judyta Papp
Stefan Papp, grafika, Kraków 1992 / fot. Judyta Papp
Stefan Papp, technika ksero, Kraków 1993
Stefan Papp, grafika technika mieszana Kraków 1991 / fot. Judyta Papp
Stefan Papp, grafika technika mieszana, Kraków 1994 / fot. Judyta Papp
Stefan Papp, grafika, Kraków 1991 / fot. Judyta Papp
Stefan Papp, grafika, Kraków 1996 / fot. Judyta Papp
Stefan Papp, grafika, Kraków 1991 / fot. Judyta Papp
Stefan Papp, grafika technika mieszana, Kraków 1991 / fot. Judyta Papp
Stefan Papp, grafika tech. mieszana, Kraków 1991 / fot. Judyta Papp
Stefan Papp, grafika 1994
Stefan Papp, grafika, Kraków 1996 / fot. Judyta Papp
Stefan Papp, grafika tech. mieszana, Kraków 1991 / fot. Judyta Papp
Stefan Papp, grafika, Kraków 1996 / fot. Judyta Papp

 


Tryptyk

Tryptyk, Stefan Papp, grafiki 80 X 120
Kompozycja nr 12, 1990-96. Wym. 64×126 cm
Przestrzeń XXI wieku – cykl 20 grafik

 


Stefan Papp – Inna ekspresja 

Podczas moich wykładów w Niemczech Zachodnich, odkryłem, że technika kserograficzna stwarza w twórczości graficznej jakościowo nowe możliwości warsztatowe i artystyczne. Zaraz po obaleniu komunizmu w Polsce, likwidacji cenzury i zakazu posiadania urządzeń powielających, przywiozłem z Niemiec używaną, technicznie już przestarzałą kopiarkę. Rozpocząłem swoją pionierską przygodę definiowania oryginalnych cech twórczości, którą nazwałem kserografiką. Jako podstawę tożsamości kserografiki przyjąłem zasadę, że nie może ona naśladować żadnej innej – tradycyjnej – techniki graficznej? Dzięki zachowaniu typowych właściwości techniki kserograficznej – łączenia fotografii z regulowanym wydrukiem reprodukcji – kserografika wzbogaca twórczość graficzną o nowoczesne medium, podobnie jak grafika komputerowa. Zauważyłem, że do sporządzenia matrycy kompozycji graficznej, można użyć prawie wszystkiego, co da się skopiować: od makaronu, kawałka folii bąbelkowej, znalezionego na ulicy plastikowego elementu czegoś – do własnej dłoni. Przez kopiowanie takich obiektów ujawnia się ich niespodziewaną formę. Za sprawą tych możliwości uzyskiwałem nie tylko nową ekspresję obrazowania, ale także – właściwą technice kopiowania – prawdziwość środków wyrazu. Ten autentyzm materii graficznej nadaje kserografikom metaforyczne odniesienia wyobrażeniowe i skojarzeniowe..

Czytaj więcej…

© STEFAN PAPP 2021. Powered by WordPress